Nem igazán akarsz tornázni, nem érzed magad képesnek rá? Ha nem lehet, az más. Akkor ne csináld. De ha szabad, akkor van 7 ok, amiért biztosan szeretni fogod, vagy legalábbis rá fogod tudni venni magad. 🙂

1.)  Több lesz az energiád

Elcsépelten hangzik, de most különösen fontos, hogy ne ess össze, mint egy leeresztett lufi. A baba, mindig rá gondolj. A terhesség gyakran önmagában kimerítő, viszont közben meg kell birkózni egy csomó váratlan, kellemetlen és akár fizikailag is megterhelő helyzettel.

Tehát mozogj, hogy erősebb legyél, kitartóbb, rendben legyen a szív- és érrendszered, ne legyél annyira fáradékony. A karban tartott izmoknak kevesebb erőfeszítés kell egy bevásárláshoz, vagy akár csak egy megbeszélés végigüléséhez. Nem kell túlzásba esni, különösen, ha előtte inkább fejben tornáztál, de egy kellemes és laza harminc perc sokat fog segíteni.


2.) Jobban fogsz aludni

Amikor jó pár kilónyi plusz terhet kell cipelned, ráadásul nem kellemesen elosztva, hanem egyetlen helyre koncentrálva, a hasadra, akkor elég nehéz egy kényelmes pózt találni az alváshoz. A torna persze nem fogja máshová helyezni a hasadat éjszakára, de abban segít, hogy mélyebben aludj, és kipihentebben ébredj.

3.) Érezd magad jobban

A terhesség alatt gyakran érzed magad kényelmetlenül, kellemetlenül, minden csak fáj, meg nyom, meg szorít. A rendszeres testmozgás nyújtja és erősíti az izmokat, könnyebben elviselhetővé téve ezzel a terhesség miatti változások okozta fájdalmakat. A nyújtás jó a hátadnak, a séta a vérkeringésednek, az úszás a hasadnak és a hátadnak is.

4.) Felkészít a szülésre

Teljesen érthető: minél jobb fizikai és lelki állapotban vagy, annál erősebb leszel a vajúdás és szülés idején. Nem is beszélve a szülés utáni helyzetről. A szülés (ha csak nem császár) olyan, mint egy maraton, tehát szükség lesz a kitartásodra, elszántságodra, és az összpontosításra is.

5.) Csökkenti a stresszt

Gyermeket szülni egyet jelent azzal, hogy megváltozik az életed. Örökre. Meg fogod tapasztalni, hogy (gyors váltásokkal akár) leszel ideges, túlterhelt, ellágyult, eksztatikus. A testmozgás javítja a szerotonin szintet, és így jobb lesz a kedved, ami most csak annyit jelent, hogy valamivel könnyebben veszed majd az akadályokat.

6.) Önbizalmat ad

Terhesen nem sok van, legalábbis a legtöbb kismama egyre bátortalanabb. Bálnásodik, ügyetlenedik, szétszórt, a feje “nem tiszta”, nem elég kívánatos… bármit ki tudunk találni, még terhesség nélkül is, hát még ha a hormonok is játszanak!

A tested karban tartásával magadért (is) teszel, jobban fogod magad ettől érezni, és esetleg a hízásod mértékére is hatással lesz. De ha csak szimplán elégedett vagy magaddal, hogy lám, ma is sikerült valamennyit mozogni, már az látszani fog rajtad, és indul a körforgás. 🙂

7.) Szülés után könnyebben felépülsz

Ez a császárra is igaz, és a hüvelyi szülésre is. És persze nem mindenkire  egyformán. De ez az egy önmagában is elég motiváció lehet, hogy csatlakozz egy klubhoz, más kismamákhoz, vagy vegyél egy dvd-t, és igyekezz az izmaidat formában tartani, vagy hozni.

Ez nem jelenti azt, hogy ha pl. kismamatornára jársz, akkor minden sétagalopp lesz, vagy ha nem csinálsz semmit, akkor belegebedsz a felépülésbe. Szó sincs ilyesmiről. Kell az elszántságod, a hited, a motivációd mindenhez, a terhességhez, szüléshez, felépüléshez is. De hiszen ott lakik a pocakodban, nem igaz? 🙂


Szólj hozzá!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Don`t copy text!