A terhesség alatti fáradtság elég gyakori tünet az első trimeszterben, és vissza fog térni a harmadikban. De ebben sem vagyunk egyformák.

Van, aki végig hullának érzi magát, és olyan is akad, akinek fel sem tűnik ilyesmi. Nagyon sokan főleg a terhesség korai szakaszában érzik úgy, hogy folyamatosan fáradtak, aludnának, de nem tudnak. Az okát pontosan senki sem tudja, így egyelőre ezt is hormonokra fogjuk. 🙂

Nem segít az sem, ha éjjel gyakran kell kiszaladni a szintén gyakran tapasztalható pisilési inger miatt. Természetesen ront a helyzeten a folyamatos hányinger, émelygés, pláne a hányás. Aggódsz is a baba egészsége, a terhesség normális lefolyása, a vizsgálatok és az eredmények miatt. Hát nem csoda, hogy totál kivagy.

Ha folyamatosan kialvatlan vagy és ólmos fáradtságot érzel, könnyen csatlakozik a letörtség, depresszió, reménytelenség érzése is, ha valami(k) nincs(enek) rendben.

Ilyenkor bármi lehet, ami miatt reménytelennek, kezelhetetlennek érzed a helyzetet. Lehet egészségügyi probléma, veszélyeztetett terhesség, munkahelyi gondok, családi események vagy hozzáállás miatt. Ezek bármelyik kiegészülve az állandó fáradtsággal veszélyes lehet, ha nem kapsz segítséget, pl. családtól, barátnőtől, férjtől.


Ha már a mindennapi apró teendők gondot okoznak, úgy érzed, nem vagy képes megoldani őket, ne habozz segítséget kérni.

A terhességgel gyakran együtt jár a vashiányos vérszegénység, aminek szintén lehet jele a fáradtság, fáradékonyság. Szerencsére a terhesség során többször is van vérvétel, így ez könnyen kiderül, és kezelhető.

Terhesség alatti fáradtság: meddig fog tartani?

Természetesen minden kismama és minden terhesség más, így nem lehet kijelenteni, hogy az x. napon elmúlik. De általában a második trimeszter könnyebb lesz, és harmadik ismét nehezebb ebből a szempontból.

A harmadik trimeszterre viszont már több oka is van a folyamatos fáradtságnak, és a könnyű kifáradásnak. Hiszen a baba már szépen növekszik, valószínűleg gyötör a gyakori pisilés még éjjel is, kínozhat akár hátfájás, gyomorégés, ami mind nehezíti a pihenést.

Jó lenne a terhesség hónapjaira úgy emlékezni, hogy egy rózsaszín álomvilág volt, ugye? Azért pedig tenni kell.

Terhesség alatti fáradtság

Mit tegyek, hogy ne legyek állandóan ennyire fáradt?

Figyelj önmagadra. Jobban, mint egyébként. Tudom, nagyon fontos, hogy rendben legyen a háztartás, friss vacsora legyen az asztalon minden nap, gyönyörűen vasalt ingek sorakozzanak a szekrényben, és persze azt is tudom, hogy a szomszédnak olyan könnyen ment. Valóban?

Feküdj le korábban, mint máskor, az éjfél előtti alvás pihentetőbb. Ha napközben van negyedórád, hogy pihenni tudj, használd ki. Nem muszáj aludni, csak hunyd le a szemed, és ne agyalj semmin. 🙂 Ez a legnehezebb.

Csinálj magadnak fontossági sorrendet. Hagyd a csudába azokat a dolgokat, amik annyira nem fontosak. Azok ráérnek kétnaponta is.

Figyelj az étkezésre. Hát igen, ez minden szempontból fontos. Egyél többször keveset, ne egyszerre nagy adagokat. Nem jó a csipsz, meg csoki főétkezésnek, kell a zöldség, gyümölcs, húsok és tejtermékek is. Ha nasizni akarsz, egyél gyümölcsöt, joghurtot. Igyál eleget. Még akkor is, ha sokat kell a wc-re járnod.

Némi testmozgás sem árt, ha nem vagy eltiltva tőle. Ha fekvésre ítéltek, akkor az természetesen más helyzet. Ilyenkor egyetlen megoldás marad [tapasztalat], amikor vizsgálatra mész, sétálsz az autó / jármű és a rendelő között. Mélyeket lélegzel, és elképzeled, hogy tényleg sétálni mentél.

Ja, és tarts ki! 🙂






Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Don`t copy text!