Talán babát vársz? 🙂 Az, hogy gyakran kell pisilni menni, az egyik leggyakoribb jele a terhességnek, amit már a hatodik héten tapasztalhatsz.

Természetesen a hormonok okozzák, mint annyi mást is. A hormonális változásoknak köszönhetően a vér gyorsabban áramlik át a veséken, és így gyakrabban is telik meg a hólyagod.

És ez még nem is minden, mert a vér mennyisége értelemszerűen megemelkedik a terhesség során „csak azért”, hogy még jobban munkára fogja a veséidet.

Aztán tovább fogja nehezíteni a helyzetet, amikor a méhed növekszik, és úgy érzed, nyomja a hólyagodat. Szinte rajta csücsül a baba.

Éjjel is gyakrabban kell kijárni, ami nem segíti a nyugodt és pihentető alvást. Ennek egyszerű oka van: a nap közben a karjaidban és lábaidban lévő folyadék a vízszintes hatására újra útjára indul, és végül kiköt a hólyagodban.


Sokan mondják, hogy a második trimeszterre ez megszűnik, de ez vagy igaz lesz rád, vagy nem. De azért ne csüggedj, majd más miatt jobb lesz a második trimeszter. 🙂

Mit tegyek ellene?

A folyadék bevitelét csökkenteni nem szabad, mert fontos a babának és neked is, nehogy kiszáradj. Ezért az nem megoldás, hogy kevesebbet iszol csak azért, hogy ne kelljen pisilned.

Amit tehetsz, hogy olyan szomjoltót választasz, aminek nincs vízhajtó hatása, mint pl. a kávénak, teának. Egy tipp: ha előre hajolsz kissé, könnyebben ürül ki a hólyagod.

És végül fogd fel másként: gyakorlod a felkelést a babához. 🙂

Jelenthet problémát, hogy gyakran kell pisilni menni?

Gond akkor van, ha fájdalmat, égető érzést tapasztalsz pisilés közben. Az sem jó, ha még mindig ingert érzel közvetlenül pisilés után is.

Ezek jelezhetnek pl. húgyúti fertőzést. Ez az egyik leggyakoribb bakteriális fertőzés, de kezelni kell a veséid miatt is, és mert koraszülés is lehet a következménye.

Gyakran kell pisilni menni?

Lehet belőle inkontinencia?

Sokan tapasztalják a terhesség alatt, ezt stressz okozta inkontinenciának is nevezik. Vizeletvesztést jelent köhögés, tüsszögés, nevetés, hirtelen mozdulat alkalmával. Ez leginkább a terhesség vége felé, a harmadik trimeszterben szokott előfordulni, és szülés után is.

Ha nem tudod kontrollálni, amit sokan akkor épp nem is éreznek, akkor az első jelre irány a wc. Megoldást jelenthet egy olyan torna, ami a medence izmait erősíti, ilyen pl. a Kegel gyakorlatok.

És hogy mikor múlik el végre?

Jó esetben szülés után nem sokkal. Általában a szülés utáni néhány napban még sokat jársz toalettre, mert ha van felgyülemlett folyadék a szervezetedben, az most fok kiürülni.

Ezek után általában olyan lesz minden, mint terhesség előtt. Általában. Néha valóban visszamarad egy kis probléma, de a tornával javítható az állapot.



Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Don`t copy text!