Nyár van. Egész évben erre vártuk. Mindennél jobban kívántuk a szikrázó napsütést, a megnyugtató meleget, a tenger hűs vizét és a csillámló homokszemeket a talpunk alatt.

Egy borús novemberi délelőttön (mondjuk 10 óra tájban) már a puszta gondolattól, hogy egyszer ismét július lesz, néhány másodpercre boldogok leszünk. Csak az a kár, hogy olyan sokat kell várnunk erre a pár napra a paradicsomban.

Vajon mi hiányzik a legjobban? Talán nem is pusztán maga a víz és homok, vagy a negyven fokos hőség. Ugyanolyan jó lehet például egy borongós délutánon egy horgászbottal a kezünkben egy tó partján ülni és elmerengni. A hegyekben sétálni és gyönyörködni a havas tájban, hosszasan virágot locsolni, tíz percig állni a zuhany alatt és nem gondolni semmire.

Ezt az érzést szeretnénk újra és újra átélni. A helyzeteket, amikor kikapcsoljuk a zsongást a fejünkben, nem gondolunk semmire és nem is zavar minket semmi. Kiiktatjuk a külvilág eseményeit és elmerülünk önmagunkban. Megnyugszunk. Elveszítjük az időérzékünket. Lehet, hogy csak pár perc telik el, de amikor visszatérünk a valóságba, ezerszer jobban érezzük magunkat, mint előtte. Mintha aludtunk volna egy jót, pedig annyi idő nem is telt el.

Kismamaként különösen fontos lenne, hogy ki tudjuk pihenni magunkat, képesek legyünk relaxálni és mozgósítani belső energiáinkat.


Mindenkinek vannak saját kis trükkjei, technikái, amelyek neki a legjobban beválnak. Jó lenne, ha bármikor, bárhol képesek lennénk előkapni a pecabotot vagy az öntöző kannát, esetleg teleportálhatnánk magunkat egy távoli görög szigetre. Elég lenne pár perc is! Például egy végtelen hosszúnak tűnő napon, a munkahelyünkön. Vagy egy váróteremben, ahol a 125-ös sorszámot szorongatjuk a tenyerünkben.

A probléma az, hogy erre többnyire nincs meg a lehetőségünk, mert szükség lenne hozzá valamilyen eszközre, ami ott lapulna a táskánkban vagy a zsebünkben, illetve az XXL méretű hátizsákunk mélyén. Ha nem is egy pecabot, de legalább egy varázspálca, vagy ilyesmi.

Legtöbbször az lenne a jó, ha önmagunkban elégségesek lennénk ahhoz, hogy a kívánt békét és nyugalmat megteremtsük magunkban. Az autogén tréning technika többek között erre is alkalmas. Ez egy olyan relaxációs módszer, amely akkor is működik, ha épp nincs velünk az ellazuláshoz szükséges zene, illóolaj, vagy agykontroll szöveg.

Elég, ha ülünk egy széken és becsukjuk a szemünket (a profibbak nyitott szemmel is tudják végezni), és magunkban elkezdjük mondani a gyakorlat szövegét. Már az első mondatoknál érezzük a hatást. Nyolc –tíz perc alatt teljesen felfrissülünk és megnyugszunk tőle.

Kitartó gyakorlással és a módszer elsajátításával egy olyan eszköz birtokosai lehetünk, amely gyakorlatilag bárhol és bármikor segít eljutnunk a belső békénk szigetéhez.

Kálmán Judit, pszichológus, coachKálmán Judit, pszichológus, coach

Web: www.pszichologustanacsado.hu
e-mail: info@pszichologustanacsado.hu
Tel.: 06-70-243-5307

Gyermekpszichológiával illetve kismama-relaxációval és tanácsadással foglalkozom. A pozitív pszichológia szemléletmódját képviselem. Tapasztalatom szerint a testi, lelki és szellemi harmónia megteremtése javítja a fizikai és lelki egészséget és a rugalmas alkalmazkodás képességét.



Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Don`t copy text!