Újra egyre kellemetlenebb érzések töltenek el, akár napról napra rosszabbnak tűnhet minden. Most, hogy már a harmadik trimeszterben jársz, normális terhességi tünetnek számít a hátfájás, a folyamatos fáradtság, és néhány fizikai fájdalom is. A még csak most jelentkező tünetek mellett újra köszöntheted a visszatérő régieket is.

Terhességi tünetek: 29. hét

  • A 29. héten általában visszatér a gyomorégés, vagy ha ezelőtt nem tapasztaltad, akkor eljött az ideje. A kínzó, égő érzés sok kismama napjait megkeseríti az első harmadban, és a harmadikban újra kísért.
    Ez igazán bosszantó és kellemetlen terhességi tünet, sokat nem tehetsz ellene. Segít, ha figyelsz az étkezésedre, kerülöd a fűszeres ételeket, és néha beválik a magnézium is.
  • Egyre növekvő problémát jelenthet az ödémásodás, vizesedés. Az enyhe bedagadás, duzzanat, különösen a lábfejen, bokán gyakori panasza harmadik trimeszterben. Az egyre növekvő méhed nyomást gyakorol a vénákra.
    Ennek eredményeként a vérnek nehezebb dolga van, ha az alsó végtagjaidba is el akar jutni. A lelassult vérkeringés miatt a folyadék könnyebben összegyűlik a lábfej és a boka szöveteiben. Ettől pedig duzzadt és vizes lesz. A duzzanat csökkentéséhez polcold fel a lábad, amikor csak teheted. A kevesebb ivás nem segít, sőt, árt!
  • Az ödéma mellé gyakran megjelenik az aranyér is, mint a 29. hét kellemetlen, fájdalmas, esetleg viszkető, néha vérző terhességi tünete. Hogy elkerüld, figyelned kell, hogy mindig megfelelő mennyiségű folyadékot vigyél a szervezetedbe, és magas rosttartalmú ételeket egyél.
    Az aranyér egyik oka a székrekedés, így ha azt el tudod kerülni, akkor máris kevésbé valószínű, hogy fájdalmas aranyérrel is küzdened kell. Ebben az időszakban sokat segíthetnek a puha vagy nedvesített wc-papírok.

Terhességi tünetek

  • Tehát a székrekedés: a terhességi hormonok hatására az izmok, köztük a bélmozgásért felelősek is úgy gondolják, nekik most pihenniük kell. Ettől lelassul az emésztésed, az eredmény várható. Sokan próbálják az aszalt szilvát, mások a probiotikus, élő kultúrát tartalmazó joghurtokat választják.
  • Szintén gyakran jelentkezik a nyugtalan láb szindróma (RLS) is ebben az időszakban. Leginkább az alvást, a nyugodt pihenést zavaró terhességi tünet. Tapasztalhatsz mozgáskényszert, égő érzést már a pihenés tervezésekor is.
    Alvás előtt segíthet a masszázs, a nyújtás, és a meleg fürdő vagy borogatás is. Néhányan meleg vizes palackot, ágymelegítőt vagy melegítő párnát használnak ilyenkor.
  • Fájhat a fejed, ami akár a migrénig is fajulhat. Ha a terhességed előtt nem voltál fejfájós, akkor ez váratlanul érhet. Próbáld a hideg borogatást a homlokodon és nyakadon, besötétített, csendes szobát.
  • Szekálnak a feledékenységeddel? Sebaj, ne vedd a szívedre. Csak átmeneti állapotról van szó. Persze ettől még bosszantó, főleg annak, akiről (vagy akinek a dolgáról) megfeledkezel. Ha a 21. századi technika nem áll rendelkezésedre, a naptár is jó megoldást jelent.
  • Változik a bőröd, hajad, körmöd. A hasadon viszkethet, hiszen nyúlik és könnyebben kiszárad a bőr. Ne felejts el hidratálni rendszeresen. A körmöd is gyorsabban nőhet a hajadhoz hasonlóan, de ezzel együtt gyakran válik törékennyé és vékonnyá is.



Szólj hozzá!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Don`t copy text!