Erre a hétre az első trimeszterre oly jellemző hányinger és állandó fáradtság megszűnt, de legalábbis jelentősen csökkent.

A második trimesztert gyakran nevezik a terhesség mézesheteinek, mert ilyenkor érzed magad a legjobban, a zavaró terhességi tünetek az elmúlt hetekkel együtt tovaszálltak. De persze nem minden rózsaszínű, hamarosan csatázhatsz egyéb tünetekkel.

Terhességi tünetek: 14. hét

  • Ahogy kevésbé vagy fáradt, nő az energiád, szinte teljesen megújulhatsz végre. Itt az ideje vásárolni, amíg jól érzed magad, és bírod a strapát. Szintén csökken a folyamatos pisilési inger, szerencsére nem kell öt percenként a mosdóba járnod.
    Ezt is élvezd ki, a harmadik trimeszterben a hólyagod újra folyamatos nyomás alatt lesz, szó szerint. Szintén véget ért a hányinger, hányás időszaka, a legtöbb kismamánál legalábbis így van.
  • Folytatódik a mellek növekedése, de jó esetben kevésbé érzékenyek, mint eddig. Folyamatosan növekszik és állandóan változik, sötétedik a mellbimbó környéke, miközben a mellbimbó „hideget jelez”, mégis könnyebb velük, mint az előző néhány hétben.
    A visszértágulat is sokaknál megjelenik már most, de vannak szerencsések, akiknél vagy csak a terhesség végén, vagy egyáltalán nem jön elő. Ha genetikailag hajlamos vagy a visszerekre, akkor csak annyit tehetsz, hogy csökkented őket azzal, hogy folyamatosan elősegíted a vérkeringést, sétával, felpolcolással.
  • Kellemetlen terhességi tünet az orrdugulás, amiért szintén a hormonokat kell hibáztatni. A magas ösztrogén- és progeszteronszint megnöveli a véráramlást a nyálkahártyákban, így az orrban is, ennek hatására azok megduzzadnak. Próbálkozhatsz a pára szabályozásával, hogy könnyebben lélegezz.
  • A hátfájás időszaka is elérkezik lassan. Ahogy növekszik a méhed, változik és eltolódik a súlypontod, így megváltozik a testtartásod is. Ebből egyenesen következik a hátfájás. És ezen a plusz kilók sem segítenek természetesen. Sajnos a hátfájás a kismamák 75%-ának megnehezíti a napjait.
    Ide tartozik a derékfájás is, ami szintén egyre rosszabb lehet, ahogy a terhesség halad előre. Bár a hát- és derékfájás normális terhességi tünetnek számítanak, azért keresd fel az orvosodat, ha már kezded nem érezni a lábad, a feneked, vagy a fájdalom erős, és rövid idő alatt rosszabbodik.

Terhességi tünetek: 14. hét

  • Szintén jellemző a dagadt boka és láb, amit a szervezet által visszatartott víz okoz. Amíg csak enyhe duzzanatról beszélünk, nem kell aggódni miatta. De okozhatják rossz szokások is, pl. a túl sós ételek fogyasztása, ilyenkor ezen változtatni kell. Ha viszont nagyon bedagad, ráadásul hirtelen, akkor azonnal menj orvoshoz, kérd ki a véleményét.
    A megjelenő viszketés is viszonylag normális terhességi tünet, de csak egy határig, ha már viszkető, vörös dudorok vannak rajtad, akkor azt is meg kell mutatni orvosnak. Ha ennyire nem súlyos, próbáld a bőröd jobban hidratálni.
  • És hát igen, a hízás. Persze figyelni kell nagyon, amennyire csak tudsz, de azért nem mindig múlik csak rajtad. Függ a genetikától, a terhességed lefolyásától is sok minden. Vannak, akik kevesebbet híznak, bármit csinálnak, és vannak olyanok is sajnos, akik sokat, akkor is, ha csak erre koncentrálnak.
    A kezdetben soványak szoktak többet hízni, a ducibbak pedig kevesebbet. Ha pedig ikreket vársz, normális, ha többet hízol.
    Mivel a baba folyamatosan fejlődik, és nő is meg hízik, teljesen rendben van, ha minden héten hízol valamennyit. Ha sikerül fenntartanod az egészséges táplálkozást, van lehetőséged (és engedélyed) na meg lelkierőd rendszeresen mozogni, akkor nem lesz semmi baj.
  • Növekedni kezd az étvágyad is most, hogy nincs hányingered. Inkább egyél rendszeresen keveset (egészségeset, ne csipszet!), mint egyszerre sokat, azzal nagyon rosszat teszel magadnak, a vércukrodnak, a gyomrodnak.
    A székrekedés amúgy is sok bosszúságot okozhat. Az evésen, hormonokon túl köze lehet hozzá a vérszegénység elkerülésének érdekében szedett vasnak is.
  • Szerencsére van mit tenni az ellen, hogy krónikus székrekedés alakuljon ki, ami az aranyér kialakulásának és rosszabbodásának szempontjából sem mindegy. Először is igyál elegendő vizet, még akkor is, ha nem érzed magad szomjasnak. Fogyassz sok rostot, de csak ésszel, a túl sok rost meg puffadáshoz vezethet, ami szintén nagyon kellemetlen.
    Kezdjél zöldségekkel és gyümölcsökkel váltani a magas rosttartalmú étkezésre, az nem annyira megterhelő a szervezetnek. Kerüld a babot, tésztát, szénsavasakat is.
    Persze a puffadásban szerepük van a hormonoknak is, amelyek lassítják az emésztést, de ezen nem tudsz segíteni, ezért kell az étkezésre figyelni.


Szólj hozzá!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Don`t copy text!