Már minden bizonnyal úgy érzed, egy kis artista lakik a pocakodban. Vagy bokszoló? 🙂
Ebben az időszakban a babák már érezhetően és nagyon aktívan mozognak, forgolódnak, rugdalóznak. Élvezd ki ezt az időszakot, ezek a mozgások még inkább viccesek, meghatóak, de nem igazán fájdalmasak.

Ha sikerül kikapcsolni, és apát is rávenni, neki is élmény lehet, hogy érzi a gyermekét. Neki ez az első kapocs, és fontos, hogy érezze, nincs kirekesztve az eseményekből.

  • Közben téged őrült hangulatingadozások tehetnek elviselhetetlenné. Nem a te hibád ( 🙂 ), a hormonjaid a felelősek, mondd meg nyugodtan, hogy ez is csak egy terhességi tünet. Azért túlzásba esni sem jó, próbálj pihenni, relaxálni, és fegyelmezni magad. Az is segít egy kicsit, ha van lehetőséged kibeszélni magadból az érzéseidet.
  • Ezt még meg tudod fejelni a feledékenységeddel is, fogalmad sincs, hol hagytad az autót, a kulcsokat, kivel kellett volna találkoznod. Ebben a kérdésben ne hagyd, hogy az indulataid vezessenek, nem mások tehetnek róla, inkább nevess egy jót, és ne legyél túl kemény magaddal sem.
  • A dagadó láb normálisak a terhesség alatt, és változó, hogy kinél melyik szakaszban jön elő először. Olyan is van (én), akinek egyszer bedagadt a lába, és szülésig úgy is maradt. Muszáj rendszeresen mozogni (kivéve, ha eltiltottak), és sokat feltenni magasba a lábaid. Ne használj szoros zoknit, harisnyát, az csak elszorít.
  • A lábad nem csak bedagad, de meg is nő. Eleve „nagyobb” a víz miatt, de a szalagok nyúlása is közrejátszik. Kissé kellemetlen, amikor szülés után mindegyik cipője egy fél számmal kisebb az embernek, de normális jelenség. És nincs is mit tenni ellene.
  • Éhes vagy. Maradj az egészségesnél, és figyelj a vércukrodra. Arra is figyelj, mennyit és mikor eszel. A progeszteron hatására könnyebben felpuffadsz. Ne felejts el inni is evés közben. Gondolja a fogínyedre is, és ne felejtsd el a fogmosást, a fogselymet, és kerüld a rágós édességeket.
  • Még hogy te horkolnál? Sosem szoktál! Hát ez is egy gyakori és igen bosszantó, sok esetben kínos tünet. A hormonok miatt megduzzadó nyálkahártyáid okozzák. Próbáld ki a meleg párásítót éjszakára.
  • Bizsereg a kezed? Lehet kéztőalagút szindrómád. Olvass róla itt bővebben. Ha egész nap számítógép előtt ülsz, tornáztasd a kezeidet, tarts gyakran szünetet, és figyelj arra, hogy a csuklód legyen egyenes, és könyököd nincs magasabban a kezednél. Persze csodaszer nincs. Olyanok is vannak, akiknél kialakul, és a szülés után hetekkel múlik csak el.
  • Ne borulj ki nagyon, ha csíkokat veszel észre magadon. Ez általános jelenség a második trimesztertől kezdve, különösen, ha hirtelen kezdtél el hízni. Tartsd hidratáltan és rugalmasan a bőröd, és nézd meg anyukád hasát. Ha ő csak kicsit csíkos, neked sincs okod túlzott aggodalomra. Szülés után a striák amúgy is elhalványulnak.
  • Tapasztalhatod a Braxton Hicks összehúzódásokat. A méhed izmainak összehúzódása normális terhességi tünet a második trimeszterben. A célja, hogy felkészítse a méhet, méhnyakat a szülésre. Semmi okod az aggodalomra, amíg nem válik rendszeressé és gyakoribbá.
    De hogyan különböztesd meg a valódi fájásoktól? Ezek nem igaziak, ezért véletlenszerűen jönnek és mennek, nem fájdalmasak. Általában 30-60 másodpercig tartanak. Pozícióváltásra, pihenésre a fájdalom elmúlik. Igyál, mert a kiszáradás néha növeli az összehúzódások gyakoriságát. Bővebben itt.


2 hozzászólás

  1. Tomori Róbertné
    • Magdi

Szólj hozzá!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Don`t copy text!