A pocakod csak nő, és nő… Olyan szép látvány, és egy csomó irigykedő vagy nosztalgiázó pillantást begyűjthetsz egy séta, vásárolgatás alkalmával. Élvezd ki, mert néhány hét múlva már inkább zavarónak fogod érezni a méreteidet. 🙂 Újra nehezítheti a mindennapjaidat néhány kellemetlen terhességi tünet, mint pl. a megjelenő csíkok, vagy a hátfájás.

  • A legtöbb 21 hetes terhes kismama megismerkedett már, vagy épp most kezdi ismerkedését a terhességi csíkokkal, a striákkal. Ahogy a bőröd tágul, nyúlik, rózsaszín vagy lilás csíkok jelennek meg először leginkább a hason, majd a fenéken, combon, melleken is. A striák kialakulásában a hormonális változások, a bőr fizikai nyúlása, és a genetika is szerepet játszanak. Bővebben a striákról.

Nézegess terhességi csíkokról készült képeket a galériában. Küldd el a Te fotódat is!

  • A hátfájás is egy gyakori jelenség a 21. hét környékén, később pedig még inkább. A növekvő méhed tömege, a hormonális változások és a rossz testtartás, a súlypontod változása is mind hozzájárulnak a terhesség alatt jelentkező hátfájáshoz. Bár a hátfájás normális dolog, szó szerinti fájdalmat jelent. Segíthet a masszázs, és a borogatás is, no meg a torna és normális (helyes) testtartás.
  • A rendszeresen jelentkező lábgörcsök szinte lehetetlenné teszik a pihentető éjszakai alvást. Jelenleg ezek még viszonylag enyhék, de a későbbiekben sajnos rosszabbodhatnak. A hormonális változásokon, növekvő méhed tömegén kívül a vérkeringés változása is szerepet játszhat a kialakulásban. Amikor leülsz, tedd fel a lábaid valahová, és segíthet a rendszeres testmozgás és az izmok finom nyújtása is.
  • A baba rúgásait, mozdulatait egyre erősebben érzed. Ha apa a kezét a hasadra teszi, már ő is érezheti, amit a csemetéje művel odabent. Élvezd ki az első finom mozdulatokat, később erősebbek, agresszívebbek, és nagyon fájdalmasak lehetnek (lesznek is).
    Ha mégsem éreznél még semmit, és az orvosod mindent rendben lévőnek talál, ne aggódj, vannak, akik sokkal később érzik (vagy jönnek rá, hogy azt érzik) meg a babájuk mozgását.
  • Ha a családban van valakinek, különösen közeli hozzátartozónak visszere, akkor számíthatsz rá, nálad is megjelennek akár már ezen a héten. Figyelj a hízásod mértékére. Segíthet a mozgás, és sokan esküsznek a direkt erre a célra kifejlesztett harisnyára is.
  • Fokozódó étvágy: szinte mindig ennél? Nem vagy vele egyedül. Csak figyelj arra, hogy mit eszel és mikor, na meg mennyit. Maradj az egészséges, nem túl cukrozott és nem túl sós ételeknél.
  • A növekvő méhed által kifejtett nyomásnak “hála”, néha nehezedre eshet a gázokat benn tartani a megfelelő pillanatig. Igyál sok vizet és egyél rostokban gazdag ételeket, hogy lehetőleg elkerüld a székrekedést, ami a puffadást, gázképződést még rosszabbá teszi.
  • Ha harapáskor, fogmosáskor észleled, hogy vérzik a fogínyed, ne hagyd annyiban.  Kerüld a túlzott cukrozást, moss rendszeresen fogat és használj fogselymet is. Válassz extra puha fogkefét és hozzá tartozó fogkrémet is. Én a Meridolt ajánlom, mert tényleg működik.
  • Változik a hajad, a körmeid, a bőröd, rekord tempóban növekednek, fényesebbek és egészségesebbnek látszanak. Élvezd ki, sajnos nem tart örökké. A szülés után néhány héttel (változó, hogy mennyi idő múlva) visszaáll a terhesség előtti állapot, és ez igen gyászos hangulatot fog eredményezni. Úgy fog tűnni, hogy minden hajad kihullik. Ugyanaz lesz az oka, mint most a szép fényes, dús hajadnak: a hormonális változások.


2 hozzászólás

  1. kovacova
  2. Böbi

Szólj hozzá!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Don`t copy text!