A 11. héten már „nagyon terhes” lehetsz, még akkor is, ha a pocakod nem látszik a tükörben. Ezen a héten még küzdhetsz a reggel kezdődő egész napos rosszullétekkel, a fáradtsággal. Gondolj arra, hogy már csak egy-két hét, és sokkal jobban fogod érezni magad.
Addig is nézzük, ami rád vár ezen a héten.

  • Ami jó hír: a hajad és a körmeid gyorsabban nőnek, mint eddig bármikor. Ezt nagyjából a kismamák fele tapasztalja így, sokan csak a harmadik harmadban vesznek észre bármilyen változást. A magasabb hormonszintek miatt a hajad növekedési szakasza hosszabb lesz, így kevesebb hullik ki, és dúsabbnak is tűnik.
  • A puffadás, székrekedés ezen a héten is normális jelenség. A sokat emlegetett hormonjaid lassítják az emésztést, tehát figyelned kell az étkezésedre. A szokásos tanácsok: többször egyél keveset, sok rostot, és rendszeres testmozgás.
  • Kínozhat fejfájás, migrén ezen a héten. Ha már korábban is rendszeresen küzdened kellett velük, akkor a terhességed alatt valószínűleg még rosszabb lesz. Ennek a pontos okában nem értenek egyet, de szerepet játszanak a hormonok, a koffein-megvonás, a stressz, kimerültség is. Szerencsére a legtöbb kismamának csak néhány hétig kell ezzel küzdenie, sokan pedig egyáltalán nem tapasztalják.
  • Normális, ha még mindig vegyesek az érzéseid a terhességgel, szülővé válással kapcsolatban. Ne küzdj ellene, csak tarts ki, el fog múlni, és nem is fogod utólag érteni. Csak addig ki kell bírnod ép ésszel. Ha terhedre van, hogy mindenki a terhességedről beszél és kérdez, és kéretlen tanácsokkal lát el, dugd be a füled. Ez az időszak nem róluk szól.
  • A súlyoddal is folyamatosan foglalkoznak, és könnyen keltenek bűntudatot a kismamákban. Mivel a terhesség hétről hétre fejlődik, normális, ha minden héten egy ici-picivel többet mutat a mérleg, vagy a centiméter. A plusz kilók nem is egyformán oszlanak el ilyenkor, lehet, hogy a fenék vagy a mell növekszik, másnál a csípő. Sok függ az öröklött génektől, egészségi állapotodtól is.
    Természetesen mindenkibe sulykolják, hogy mennyi az egészséges mértékű hízás, de ez is egyénfüggő, milyen testalkattal, mekkora súllyal indultál, hogy zajlik a terhességed, és milyen önuralom-gént örököltél. 🙂
  • A hányinger, hányás korszaka lassan véget ér. Még mindig sokat jársz pisilni, ez megmaradhat a szülés utánig is. Ne felejtsd el, hogy nem szabad korlátozni a folyadék bevitelt. Az ételek utáni sóvárgás vagy az ellenkezője is kitarthat még, akár egy hónapot is. Sokan a terhességük végéig hallgatnak a furcsa sürgető kényszerre.
  • Változatlanul érzékenyek a melleid, ez is sokáig megmarad, kellemetlen esetben a szoptatás végéig is akár. A túlzott nyálképződés kellemetlen lehet, a legvalószínűbb itt is, hogy a hormonok okozzák.
  • Alkalmi gyengeség vagy szédülés is előfordulhat, ennek oka, hogy a szervezeted nem képes lépést tartani a változásokkal, a növekvő igényekkel (pl. vér). Tartsd a vércukorszintedet stabilan, egyél rendszeresen, leginkább többször keveset. A terhességed alatt ne nagyon tedd keresztbe a lábaid, hogy a vér rendesen áramolhasson, és így elkerüld a visszereket, lábgörcsöket.


Szólj hozzá!

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Don`t copy text!