„Az óvoda nem arra való, hogy felkészítse a gyereket az iskolára!”
Kérdezz, felelek Vekerdy Tamás tollából

Vekerdy Tamás nem ismeretlen a pszichológia világában, sok helyen és sokféle módon hallhattuk már véleményét a magyar iskolarendszerről és a gyermeknevelésről.

Most sincs ez másképp: Kisgyerekek, óvodások… című legújabb könyvében gyakorlati példákon és olvasói leveleken keresztül vezet végig a szülők számára jól ismert, sokszor problémás kérdéseken a mindennapi feladatoktól kezdve a családi élet kihívásain át egészen az óvodáskor sajátságos időszakáig és az iskolaválasztásig.

kisgyerekek-ovodasok-borito

Mit tehetünk egyes étkezési, alvási vagy viselkedési nehézségek esetén? Mit kezdjünk a székletvisszatartással, a némasággal vagy azzal, ha gyermekünk számunkra túlzó módon ragaszkodik egy tárgyhoz? Probléma-e igazándiból az, amit mi problémának érzünk vagy csupán a fejlődés természetes velejárója, amit nem mindig értünk?


A könyvből kiderül, hogy egyáltalán nem vagyunk egyedül a nehézségekkel, a szemléletes példákon keresztül pedig láthatjuk, hogy mindig van kiút bármilyen helyzetből.

Ha a Kisgyerekek, óvodások… című könyvet forgatjuk, számos olyan családi történetet ismerhetünk meg, melyek a pszichológus által kínált válaszokkal együtt mindenkinek tanulsággal szolgálhatnak. Vekerdy Tamás szerint a kisgyermekek számára az a legfontosabb, ami játék és mesehallgatás közben történik.

Pont ezért óvodáskorban az egyik legfontosabb szülői feladat, hogy meséljünk gyermekeinknek, mert abból iskoláskorukban is profitálhatnak majd, hiszen „érzelmi biztonság és öröm nélkül nincs hatékony tanulás sem”.



Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Don`t copy text!