Omega-3 terhesség alatt

A legjobbat akarjuk, a baba legyen egészséges, okos és szép, és amit ezért tenni lehet, azt megtesszük. Ilyen az omega-3, a sok hal, halolaj fogyasztása is. Mondják, hogy kell, enni / szedni és később adni is a babának, hogy egészséges és okos legyen. De mi ez, mire jó, milyen formában kell fogyasztani és vajon mind egyforma?

Halak

A halfogyasztást kifejezetten ajánlják terhesség alatt. A halak könnyen emészthetőek, ami ugye nem elhanyagolható szempont, plusz kedvező a zsír- és fehérjetartalmuk. A tengeri halakkal telítetlen zsírsavakhoz jut a szervezet, és ezt nem befolyásolja az elkészítés módja sem.

A leginkább ajánlott fajták terhesség alatt:

  • a törpeharcsa,
  • lazac,
  • garnéla,
  • tőkehal,
  • tonhal.

Jó tudni, hogy ez a lista orvosonként (régiónként, országonként) némileg változhat (a tonhalra gondolok), így jobb kérdezni. A javasolt mennyiség heti 300-400 gramm, vagy heti két-három alkalom bármilyen formában.

Halolaj

Az omega-3 zsírsavak elősegítik a magzat egészséges fejlődését, kedvező hatással bírnak a magzat és az újszülött immunrendszerének működésére. Kutatások  szerint a halolajjal „kezelt” kismamák babái az első félévben ritkábban mutatják a megfázás tüneteit. A halolaj készítmények rendszeres fogyasztása csökkenti a 34. hét előtti szülés kockázatát, javul a magzat látóidegeinek fejlődése és az újszülött szellemi fejlődése is, gátolja a vérrögképződést, jó a vérnyomásnak.

Halolaj kapszula több is van, nem egyformán tiszták, és nem ugyanaz a koncentrációjuk sem. Általános javaslat, hogy csak tiszta terméket vegyünk, ezt bizonyítja az is, ha teljesen szagtalan (nincs halszaga). Kár, hogy ehhez meg kell venni és ki kell próbálni. Ezért elsőre, tanácsok és előzetes ismeretek nélkül inkább a legkisebb kiszerelést célszerű választani.

További szempont, amit figyelembe kell venni vásárláskor, hogy mennyi DHA és EPA zsírsav (a két legfontosabb alkotóelem) van benne, és hogy egyáltalán feltüntették-e ezt az információt. (Az Eskimo-3 olaj esetében feltüntették, ahogy a Gold Omega 3 kapszulán is.) A jelenlegi ajánlás szerint egy napra +200mg DHA bevitele javasolt terhesség és szoptatás alatt a napi adagon felül.


Ha tetszik, kattints valamelyik ikonra! Köszönöm!

Facebook Twitter Plusone

Hozzászólások

Omega-3 terhesség alatt — 4 hozzászólás

  1. Nekem a JutaVit Omega 3 típusú halolaj kapszulát ajánlották, és szedetem az egész családdal. Ezen is fel van tüntetve az EPA és DHA tartalom.
    Van egy enyhe halszaga, viszont a neten tájékozódva is jó véleményeket találtam róla.

  2. Sziasztok!

    Mi még csak most tervezzük a babát, de januártól szedek halolajat és teherbeesés után is folytatni szeretném majd. Mielőtt választottam, alaposan körülnéztem és kikértem egy hozzáértő(bb) véleményét is, és a Synergytech omega3 halolaja mellett döntöttem, mert ez volt az egyetlen, amelynél kihangsúlyozták, hogy a termék tisztított, tehát nincsenek benne nehézfémek, stb., le is írják konkrétan, milyen szűrőkön ment keresztül, nekem ez szimpatikus volt, illetve nagyon jó az összetétele, a legoptimálisabb arányban vannak benne fontos zsírsavak, ami szintén fontos a hasznosulás szempontjából. Két féle változat van, az E-vitamin komplex-es és a Q10-es, én előbbit választottam, mert az E-vitamin tudtommal jó hatással van a termékenységre, illetve a “csodaszép” visszereimnek is jót tesz.

Szólj hozzá!



A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>